Zájezd do Skotska a Anglie

//Zájezd do Skotska a Anglie

Ve dnech 11.9. až 18.9. 2016 studenti našeho gymnázia absolvovali poznávací zájezd do Skotska. Navštívili zde mnoho zajímavých míst a seznámili se s tradicemi země, jejíž jazyk se učí. O svých zážitcích poutavě vypráví  studentka třídy Tercie Kristýna Mišáková.

V nedělní podvečer 11.9.2016 mě rodiče odvezli k nákupnímu středisku do Otrokovic, kde jsme měli sraz u autobusu. Pak jsme vyrazili směrem na dálnici a směřovali  do  Pardubic, kde jsme přibrali 2 řidiče a průvodkyni. Poté se náš autobus vydal na sever republiky, kde jsme překročili hranici s Německem. Celou noc jsme prospali v autobuse, který ráno  dorazil do krásného města Amsterdamu v Holandsku. Toto nádherné místo nás okouzlilo netradičními stavbami a architekturou, která u nás není obvyklá.  Zde jsme navštívili brusírnu drahých kamenů a diamantů. Moc se nám  líbila, dokonce jsme maminkám koupili v podobě malého šperku milou památku. Odpoledne  průvodkyně  připravila nádhernou vyjížďku na loďkách kolem kupeckých grachtů. Do Amsterdamu bych se jednou chtěla vrátit a pobývat zde více času, protože toto město mě velice oslovilo a nadchlo. Ve večerních hodinách jsme se nalodili na trajekt. Zde jsme přespali v malých kabinkách po čtyřech osobách. Brzy ráno loď doplula do přístavu  Newcastle. Autobusem jsme pokračovali v našem dobrodružství. Cesta byla dlouhá a únavná.  Také jsme se nemohli nezastavit na hranici se Skotskem a Anglií, kde byla malebná a okouzlující příroda.  Dále opět pokračovala cesta a my jsme se mohli kochat netradiční přírodou a skotskými kopci, které jsme si fotili z okýnka autobusu. Konečně jsme přijeli na další stanoviště naší prohlídky, kterou byl obranný a opevněný val Hadrian´s Wall, jehož výstavba trvala 10 let. Okolo tohoto valu se potulovaly a pásly ovce. Následovala prohlídka starobylého města Edinburghu, kde jsme měli možnost si prohlédnout hrad a centrum města. Po sedmé hodině večer nás přivítala rodina, u které jsme bydleli 3 noci. Měli hezký dům a připravili vždy hojné a chutné pohoštění. U rodin jsme si mohli procvičit svoji angličtinu a naučit se lépe konverzovat s lidmi. Během těchto 3 dnů jsme putovali na Wallace monument (památník),  také jsme si prohlédli obrovský hrad ve Stirlingu, destilérku Glengoyne distillery v Glassgow, kde nám pověděli, z čeho a jak se vyrábí pravá skotská whisky, např.její kvašení, vůně…. Bylo to pro mě velice naučné jako pro laika, který vůbec nic neví o whisky a jejím zpracování. Dále návštěva hradu Dumbarton. 5.den na nás čekal celodenní výlet, který byl určitě jeden z nejlepších. Prošli jsme se po Neptunových schodech, což je soustava zdymadel. Poté odjezd do oblasti, která mě určitě velice oslovila a kde bych se ještě chtěla znovu vrátit je jezero LOCH NESS. Lochnesku jsem sice neviděla, ale to se dalo čekat. Nedaleko se nacházel hrad Urquhart s malebnou krajinou okolo . Zde se daly pořídit velice krásné a kvalitní fotky, protože nám velice hezky vyšlo počasí. V pátek – odjezd zpět do Anglie, prohlídka kamenného kruhu Castlering, městečko Keswick. Dostali jsme rozchod, a proto jsem si šla koupit  suvenýry. Když jsme šli dále, zjistili jsme, že zde hraje hudba a je zde náměstí a spousta obchůdků. Kdo chtěl, mohl navštívit muzeum tužek. K večeru jsme zakotvili v hotelu Ibis Budget a přenocovali. V sobotu časně ráno přejezd do Oxfordu. Je to krásné univerzitní město s mnoha kolejemi. Návštěva Ashmolean muzeum, které má velké množství malířských obrazů. Prohlídka Christ Church College, kde se z části natáčel film Harry Potter. Myslím si, že nejvíce zde všechny zaujala jídelna, kde se Harry Potter natáčel. Poté osobní volno na nákupy – Primark. Ve večerních hodinách odjezd na trajekt do Doveru a z Doveru do Calais. Přejezd přes Francii, Belgii a Německo zpět do ČR. Do Otrokovic nás autobus přivezl opět v podvečerních hodinách v neděli, kde na nás čekali a těšili se na náš příjezd všichni rodiče. Po příjezdu domů jsme si do pozdních hodin povídali   o našich neskutečných zážitcích a prohlíželi si fotografie. Na závěr bych všem určitě doporučila se do této země podívat, pokud má někdo možnost. Můžeme děkovat za velmi příjemně strávený týden našim bezvadným pedagogům, vynikající průvodkyni a vtipným a spolehlivým řidičům.