Ruské dobrodružství studentů Gymnázia Otrokovice

//Ruské dobrodružství studentů Gymnázia Otrokovice

Ve čtvrtek 6. září 2018 v 18:45 nastoupilo 9 odvážných studentů v doprovodu pedagoga před školou do červeného autobusu HC Třinec a vydalo se na cestu plnou dobrodružství, srandy a hlavně nových zážitků. O 30 minut později jsme nabrali studenty z Holešova a vyrazili  na naši dlouhou cestu. Krátce po poledni jsme dorazili do Litvy a navštívili Horu Křížů.  Po zakoupení suvenýrů jsme pokračovali v cestě do Lotyšska, přesněji do Rigy. Krásné město, lehce monotónní, ale pěkné. Tady jsme ale pobyli jen chvilku a jeli na ubytovnu, kde jsme měli zajištěn nocleh. Na první pohled vypadala dost divně. Oprýskané zdi, v oknech mříže apod. Tady se ale potvrdilo přísloví:  “Nesuď knihu podle obalu. “ Ubytování bylo totiž krásné, každý pokoj měl svou koupelnu a pohodlnou postel.

Ráno jsme se vydali do hlavního města Estonska. V Tallinnu jsme navštívili chrám Panny Marie a také nejstarší kavárnu v Tallinnu, která nás okouzlila svou příjemnou atmosférou. Večer nás čekal noční přejezd do Ruska. Nad ránem jsme byli již v Rusku a první zastávka byla u Ladožského jezera. Odtud jsme přejeli do Petrohradu, kde jsme si prošli Palácové náměstí a Zimní palác. Prošli jsme se i kolem katedrály sv. Izáka a slavné sochy Měděného jezdce. V noci se naše skupinka na vlastní pěst dopravila na otevírání mostů přes řeku Něvu. Tento neopakovatelný zážitek umocnilo proplouvání lodí z Finského zálivu. Byla to opravdu mimořádná podívaná.

Druhý den jsme odjeli do města Puškin, ve kterém jsme navštívili jedinečný zámek Jekatěrinburg. V tomto zámku se nachází známá jantarová komnata. Odpoledne jsme přejeli do Petrodvorců. Přes obrovské zahrady plné fontán jsme se dostali až k Finskému zálivu. Třetí den v Petrohradu jsme zavítali na Zaječí ostrov k Petropavlovské pevnosti a poté jsme se přesunuli na Něvský prospekt, kde jsme dostali osobní volno. Většina z nás navštívila slavnou Ermitáž. Večer nás čekal opět noční přejezd, nyní ale do Moskvy.

Dopoledne jsme dojeli do hlavního města Ruska. Celý den jsme strávili na Rudém náměstí. První památkou, kterou jsme navštívili, bylo mauzoleum V. I. Lenina. Z mauzolea jsme zamířili do Chrámu Vasila Blaženého, který jsme si prohlédli a také prošli. Navštívili jsme i obchodní dům GUM, který byl jak vevnitř, tak i zvenku krásně vyzdoben. Další dva dny jsme měli dopoledne program a pak až do večera osobní volno. Většina z našich studentů ve svém osobním volnu navštívila Arbat a také moskevské metro, kterým jsme se dopravili na všechny známé a krásně vyzdobené stanice.

Při zpáteční cestě jsme se na malou chvíli zastavili v hlavním městě Litvy – Vilnu a poté jsme jeli do Polska, kde nás čekala poslední noc. Na závěr našeho zájezdu jsme se stavili na prohlídku Vlčího doupěte, odkud Adolf Hitler řídil v době druhé světové války své armády. Po prohlídce jsme se vypravili na dlouhou cestu domů. O půl druhé ráno zakotvil náš červený autobus před naším domovským gymnáziem a naše ruské dobrodružství tak zdárně skončilo.

Chtěli bychom také moc poděkovat naší milé paní profesorce Marušákové, která udržovala za jakékoliv situace v naší skupince dobrou náladu a byla nám velkou oporou. Foto

Aneta Vylímcová, studentka GO

2018-10-19T08:51:02+00:00
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Nastavení cookies můžete změnit ve vašem prohlížeči. Více informací: Ochrana osobních údajů. Přijmout a zavřít