2009
V tomto školním roce studenti třídy 3.B a semináře ve španělském jazyce pracovali společně s francouzským gymnáziem Saint Germain en Laye na projektu Cómo vives. Žáci si vzájemně zaslali ke zpracování otázky ze současnosti i minulosti své země. Partnerská škola měla o těchto tématech zjistit bližší informace, které pak v různé formě uveřejnila na stránkách e-Twinningu. Tak mohly jednotlivé práce zhlédnout a porovnat obě strany.
V letošním školním roce se třída kvarta účastní mezinárodního projektu ve španělském jazyce. Tento projekt nese název Intecambio culinario a vedoucími členy projektu, ke kterému se mohou přidávat i jiné školy, je francouzská střední škola Lycée Paul-Emile Victor z města Champagnole a naše gymnázium.Úkolem jednotlivých partnerských škol je sestavit ve španělštině menu, které má vazbu na určitý region a roční období. Recepty s historickým a zeměpisným doplněním zašlou svým projektovým partnerům, kteří se pokusí dané menu připravit a přitom provedou dokumentaci ve formě fotografií a videa. Na závěr se formou blogu podělí o své dojmy a zhodnotí vlastní práci i těch druhých. Kdybyste nahlédli pod naši,tj.českou pokličku, ucítili byste vůni blížících se Vánoc s moravskou kyselicí, kaprem a perníčky.
V tomto školním roce si žáci španělského jazyka vyměňovali v projektu Colores de amistad(Barvy života)dopisy a prezentace informující o životě v ČR a Portugalsku. Partnerskou školou byla Escola Profissional Raul Dória z Porta.
Nuestro mundo
V tomto školním roce žáci tercie a kvinty spoluparcují s francouzským College de la Montagne ardéchoise z města Saint-Cirgues-En-Montagne na projektu Nuestro mundo (Náš svět). Žáci se prostřednictvím vzájemné korespondence, natáčením komentovaných videospotů, vytvářením blogů a anket seznamují s životem školní mládeže v jednotlivých zemích. Projekt obdržel mezinárodní cenu kvality.
Ukázka Actividades de junio cuestionario uso internet[1] Nochebuena Marion M ok Los costumbres alimentarios výsledek ankety
Las vacaciones navidenas
Se švédskou školou Erik Dahlbergsgymnasiet z Jonkopingu jsme vypracovali krátkodobý projekt na téma Vánoce. Studenti se seznámili nejen s vánočními zvyky, ale také se zimními aktivitami a sporty v jednotlivých zemích. Projekt byl oceněn cenou eTwinning Label.
Correspondencia con Alemania
Žáci 3.A a septimy si pravidelně vyměňují dopisy se svými korespondenty z německé Fachschule Pforzheim na různá témata týkající se jejich života(využívaní IT, denní harmonogram, sporty, osobnosti, moje město a škola, svátky).
Ve školním roce 2013/2014 pracovaly třídy Septima a 3.A na projektu o českém a francouzském filmu s College Fleret na Guadaloupe. Dorozumívacím jazykem byla španělština.
Miradas cruzadas sobre el cine
2015/2016
Lepší a tolerantnější svět
- Cílem projektu je představit a přiblížit některý ze solidárních projektů nebo organizací věnující se solidaritě a vzájemné pomoci ve společnosti na úrovni mezinárodní nebo regionální a následně připravit a prezentovat vlastní aktivitu se solidárním zaměřením. Projekt byl realizován ve španělštině v rámci výuky španělského jazyka. Našimi projektovými partnery byly partnery Lycée Joseph Loth (PONTIVY, Francie) a IES Celestí Bellera (Granollers, Španělsko)
- Na začátku se všichni žáci vzájemně představili a také si mohli vzájemně na nástěnku napsat vzkazy a zaslali videa, kde se představovali. Francouzská škola uspořádala besedu s českou rodačkou paní Šrámkovou žijící v Pontivy. Beseda s českou rodilou mluvčí
- Dalším krokem bylo představit své město a kraj. S francouzskou školou jsme společně oslavili Evropský den jazyků – zaslali jme si propagační materiály a na ochutnávku typické sušenky a oplatky. Připravili jsme si prezentace a videa o kultuře, zvycích a typické kuchyni jednotlivých zemí.
Turistické zajímavosti Katalánska
- Čeští a francouzští studenti si připravili dotazníky týkající se organizací s humanitním zaměřením a úkolem partnerských škol bylo odpovědět na otázky.
- Francouzská škola zaslal videa o různých charitativních projektech a naši studenti se prostřednictvím blogu měli vyjádřit, kterého projektu by se rádi zúčastnili. Můžete se podívat na několik příkladů:
- Jak změnit svět
Francouzskou školu navštívila prezidentka charitativní organizace Restos du Coeur a účastníci projektu s ní uspořádali besedu: Beseda
- Vzájemně jsme si představili zvyky Francie, Španělska a ČR.
- Tradiční svátky Španělska
- Velikonoce ve Španělsku
- Zvyky ve Francii
- Vyhledávali jsme písně o lásce a přátelství a komentovali, která se nám líbí a proč.
Komentáře_písně
- Vytvářeli jsme plakáty reprezentující náš projekt: plakáty
- Pro francouzskou školu, která pořádala v květnu týden evropských jazyků, nahrávali obtížná česlá slova a zasílali náměty na známé české písně.Příklady: hrdlo čtvrtý
Francouzská škola prezentovala náš projekt v místním tisku:
- Několik studentů zapojených do tohoto projektu pomáhali jako dobrovolníci při těchto charitativních akcí: Jeden den, Sbírka pro Slunečnici, Taneční odpoledne pro seniory
Náš projekt v kostce:
O průběhu našeho projektu se dozvíte z krátkého videa: Lepší a tolerantnější svět nebo můžete navštívit Deník projektu na tomto odkaz.