Šablony na Gymnáziu Otrokovice
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_035/0007124
Cílem projektu je rozvoj v následujících oblastech:
- Školní psycholog – personální podpora SŠ
Cílem této aktivity je poskytnout dočasnou personální podporu. Školní psycholog zkoumá klima ve třídách, chování žáků, vytváří diagnostiku a poskytuje konzultace pro žáky, pedagogy a rodiče ve škole nebo mimo školu. Školní psycholog spolupracuje také se zdravotnickými a jinými organizacemi mimo školní zařízení.
- Školní kariérový poradce – personální podpora SŠ
Cílem této aktivity je poskytnout dočasnou personální podporu kariérového poradce středním školám. Školním kariérovým poradcem je pedagogický pracovník školy, který v rámci úvazku 0,1 připraví a zrealizuje s žáky měsíčně dvě individuální setkání, která povedou k objevování jejich zájmů, preferencí, předpokladů a vhodných směrů vzdělávání a profesní orientace směřující k výběru povolání při vstupu na trh práce.
- Tandemová výuka na SŠ
Cílem je prohloubit spolupráci pedagogických pracovníků středních škol (a budoucích pedagogů) v oblasti podpory společného vzdělávání, rozvoje základních gramotností (ČG a MG) a rozvoje klíčových kompetencí. Díky spolupráci se zlepší kvalita výuky, která bude mít pozitivní vliv na výsledky žáků.
Aktivita je určena pro dva pedagogy, kteří společně naplánují a zrealizují 12 vyučovacích hodin v průběhu deseti po sobě jdoucích měsíců, ve kterých probíhá výuka. Po každé vyučovací hodině proběhne reflexe včetně zhodnocení využitých metod a vlivu na vzdělávací procesy a výsledky žáků.
Celý blok je tvořen 12 hodinami výuky (1 hodina = 45 minut) a 12 hodinami přípravy na výuku a reflexe (1 hodina = 60 minut). Jedná se celkem o 24 hodin vzdělávání každého pedagoga.
- Doučování žáků SŠ ohrožených školním neúspěchem
Cílem aktivity je podpořit žáky středních škol ohrožené školním neúspěchem prostřednictvím možnosti doučování. Jednotka může být také využita pro žáky SŠ ze sociálně znevýhodněného a kulturně odlišného prostředí, kterým aktivita může napomoci upevnit jejich zvyk provádět samostatnou odpolední přípravu a podpořit zvládnutí standardů daných Rámcovým vzdělávacím programem např. v hlavních předmětech český jazyk, matematika a cizí jazyk.
Aktivita bude realizována prostřednictvím doučování min. tří žáků střední školy ohrožených školním neúspěchem vedeného pedagogem, asistentem pedagoga či jinou osobou, která bude vedením školy určena pro vedení doučování.